Hashtagurile și importanța lor în comunicarea online

0

hashtag (2)Ne aflăm într-o perioadă în care se comunică mult și peste tot. Și pentru a putea urmări cu atenție tot ceea ce se discută despre un subiect și a nu ne rătăci în cantitatea uriașă de informații, ne folosim de categorii. Iar pentru că o mare parte a comunicării se întâmplă online, categoriile sunt prezente și acolo. Cu toții știm că în mediul virtual grupările sunt definite de semnul #. Și deși am fi tentați să credem astfel, nu Twitter l-a folosit pentru prima dată, dar platforma de socializare e cu siguranță responsabilă de promovarea acestuia.

Când a apărut #?

Simbolul pe care cu toții îl cunoaștem sub denumirea de hashtag nu a aparținut dintotdeauna domeniului comunicării. Ba mai mult, semnul era folosit pentru a defini jumătatea de kilogram. În mediul online a fost folosit prima dată de IRC (Internet Relay check sau mIRC), în anul 1990, pentru a grupa topicurile.

Pe Twitter hashtagul a fost folosit pentru prima dată în 2007 de către Chriss Messina, fost designer la Google care a sugerat, într-o postare, folosirea hasgtagului pentru indicarea categoriilor. Cu toate acestea, a fost implementat abia în 2009. Instagram l-a preluat în 2011, Facebook a făcut la fel în 2013, iar în prezent simbolul e folosit de toate rețelele de socializare.

La ce ne ajută?

Știm deja că fanii nu mai sunt la fel de ușor de câștigat ca în trecut. Nu mai sunt suficiente reclamele. Brandruile au nevoie de povești, de legături cu comunitatea. Toate astea nu pot fi obținute fără conținut de calitate, iar acest tool este util pentru că:

  • Brandurile pot să se alăture conversațiilor de interes folosind hashtagurile cele mai populare și pot, în același timp, să le ofere posibilitatea de a identifica un nou segment de public țintă cu nevoile sale specifice
  • Crește awerenessul prin faptul că oferă brandului posibilitatea de a ajunge la multe persoane care descoperă brandul întâmplător, căutând să se documenteze despre subiecte relevante pentru ele
  • Încurajează interacțiunea cu publicul țintă care poate ajunge să susțină companiile preferate prin promovarea hashtagurilor
  • Pot ajuta la crearea de user generated content, prin campanii de hashtag
  • Dacă se folosesc tag-uri care definesc brandul, acesta se poate bucura de promovare fără costuri, cu ajutorul tuturor celor care le folosesc
  • Poate fi benefic pentru introducerea unui nou produs, lansarea unei campanii, răspândirea veștii despre un eveniment viitor și pentru a aduna feedback de la ofertele anteriore

Branduri care au înțeles hashtagurile

Cu toate că sunt de ceva vreme în mediul online, hashtagurile nu sunt încă utile pentru toată lumea. Totuși, există branduri care s-au convins de utilitatea acestora și fie s-au folosit de cele existente, fie au găsit modalități proprii de a spune ceva notabil, cu ajutorul lor. Printe ele sunt și:

Redbull, care a inițiat campania #PutACanOnIt. Campania a fost inspirată de o fotografie pe care compania a găsit-o pe Twitter, în care cel care a  făcut imaginea ținea o doză cu băutura deasupra unei mașini, în așa fel încât să pară o mașină cu trademark. Campania a avut un mare succes pentru că fanii postau imagini cu doze în locuri inedite, urmând modelul fotografiei cu mașina.

Oreo, brand deja foarte cunoscut pentru activitatea în social media, a  lansat, în 2014 unul din cele mai distractive hashtaguri, #OreoHorrorStories. Acesta a fost lansat de Halloween și a parodiat cele mai cunoscute filme horror. Compania s-a bucurat atunci de o rată mare de engagement, pentru că a știut cum să folosească ceva ce exista deja pentru a ajunge la fani.

O campanie cu premii au făcut cei de la Audi. Totul a început când compania a văzut un tweet cu hashtagul #WantAnR8, în care persoana care l-a postat explica de ce își dorește mașina. Aceasta a creat repede un concurs prin care utilizatorii puteau câștiga o astfel de mașină, desigur, dacă foloseau hashtagul. Twitter a numit-o cea mai de succes campanie la Cannes Lion 2021.

Prin urmare, hashtagurile înseamnă mult mai mult decât un mod de  a organiza cantitatea uriașă de conținut postat online. Prin intermediul lor, brandurile comunică cu utilizatorii, le cunosc nevoile și găsesc metode prin care le pot îndeplini.

Vouă ce hashtaguri v-au atras atenția?

Sursă 1 | sursă 2 | sursă 3 |

Fotografia 1 și 2 cu licenţă specială, obţinută în urma unui parteneriat cu Shutterstock.

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>