Greșeli de evitat în comunicarea online

1

Pentru că am dicutat deja despre cum trebuie să comunicăm în social media, pentru că am vorbit despre tool-uri și aplicații, rețele noi și multe altele… Putem să ne gândim și la motivele pentru care comunicăm online.

Bineînțeles că atunci când vine vorba despre comunicarea personală, despre implicarea ta în social media motivele sunt diverse, dar aici vorbim despre mult mai mult. Vorbim despre comunicarea în calitate de reprezentat al unei companii.

Am învățat și motivele pentru care o bună comunicare online poate îmbunătății imaginea firmei, despre strategii și modalități de dezvoltare în social media. Însă dincolo de acestă parte teoretică câți dintre oamenii responsabili de social media din cadrul unei companii chiar au motivația și pregătirea necesară?

Trebuie să conștientizăm că deși toată lumea comunică online și ne este recomandat să  facem astfel, nu înseamnă că toți comunicăm bine. Motivul pentru care transmiti valorile sau imaginea unei companii poate avea repercursiuni asupra felului în care comunici.

 photo2

Conform unui studiu prezentat de Business Insider și raportat la ceea ce se întâmplă în România iată câteva dintre cele mai uzuale greșeli făcute dacă nu se stabilesc clar de ce și cum se comunica:

  • Te îneci în entuziasm. Nu te aștepta să realizezi într-o singură zi ce alte companii fac de ani de zile. Majoritatea la început se angajează în acest gen de comunicare, postează multe articole, însă după foarte puțin timp ajung să abandoneze total social media. Să nu uităm că socializarea online presupune și creearea unor legături și doar pentru că îți adaugi câțiva prieneti în listă nu înseamnă că acele persoane pot fi cu adevărat considerate parteneri ai companiei tale sau pesoane la care ai putea să apelezi . Creearea unor legături stabile și bazate pe încredere durează mult mai mult.
  • Te rătăcești. Nu uita să îți construiești mereu un plan de comunicare, să ai o strategie și o imagine clară a lucrurilor pe care vrei să le transmiți să a modalităților prin care chiar le poți comunica.
  • Uiți să comunici cu adevărat. Procesul de comunicare presupune și să asculți ceea ce au de spus partenerii, colaboratorii și mai ales clienții tăi. Comunicarea în social media trebuie să cuprindă și un dialog continuu cu aceștia, nu doar promovarea companiei. Iar prin acest dialog se pot asimila foarte multe infomații prețioase.
  • Uiți să fii politicos. Dincolo de sentimentele tale personale, de convingeri și păreri trebuie să ai mereu în vedere valorile companiei. Niciodată nu trebuie să răspunzi unui comentariu sau unei afirmații negative în mod personal. Tu reprezinți ceva sau pe cineva, iar în acest proces trebuie să înveți să raspunzi cu diplomație și să ți mereu cont de limbajul pe care îl folosești.

 

Este un proces continuu de învățare, datorită provocărilor pe care le vei înfrunta mereu. Dar atâta timp cât ai motivație și dorința de a face lucrurile cum trebuie vei avea mereu resurse noi de informații.

Dacă încă te îndoiești de felul în care comunici online sau vrei doar să îți îmbunătățești  procesul de comunicare, vorbește cu specialiștii din domeniu. Înscrie-te la PRbeta!

Sursa foto: photo1, photo2

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>