Facebook: cont personal vs. pagină

6

Contul şi pagina de Facebook sunt două lucruri diferite. Întâi să facem distincția dintre cele două. Contul de Facebook este profilul personal al unui utilizator. Pagina de Facebook este destinată companiilor, artiştilor, produselor, persoanelor publice… într-un cuvânt, unor branduri, cu scopul de a mări popularitatea acestora şi de a mări interactivitatea cu fanii.

Contul de Facebook

Crearea unui cont de profil este primul pas  pe care îl faci în lumea Facebook. În prezent, profilurile personale de Facebook nu sunt create doar de adolescenţi în scop de distracţie ci sunt un mijloc de comunicare, de distribuire a informaţiilor şi au devenit indispensabile în interacţiunile noastre zilnice.

Profilul nostru de Facebook este o parte din imaginea noastră în online şi trebuie să fim atenţi cum o cultivăm. Trebuie să postăm informaţii relevante despre noi, să ne creăm o reţea de prieteni, să nu exagerăm cu aplicaţiile, să nu spamăm şi să fim atenţie la pozele pe care le postăm.

O companie nu are de ce să aibă un cont personal de Facebook.

Pagina de Facebook

O pagină de Facebook poate avea mai multe avantaje. De exemplu, dispare limita de  5000 de fani/prieteni pe care o are un cont personal şi nu mai trebuie să aprobi fiecare prieten în parte. Poţi chiar să urmăreşti numărul de vizitatori pe pagină. Îţi oferă şi posibilitatea de a avea mai mulţi administratori, care îşi pot împărţi sarcinile.

Pagina ta va fi mult mai vizibilă ca un cont personal, fiind indexată de motoarele de căutare, lucru care aduce mai mulţi vizitatori şi ajută la consolidatea imaginii personale. Şi, deci, atunci când cineva caută un subiect asemănător domeniului tău de activitate  Google îl poate redirecţiona pe pagina de Facebook.

Pagina îşi oferă şi alte facilităţi: poţi impune restricţii în folosirea cuvintelor injurioase, selectarea cititorilor în funcţie de vârstă, regiune geografică şi limbă, transmiterea mesajelor pentru un grup anume etc. Alt avantaj al paginii de Facebook este posibilitatea răspândirii viralelor. Astfel, fanii tăi pot sugera pagina ta altor prieteni. Utilizatorii, la rândul lor, pot răspândi o pagină în reţelele sociale existente anterior.

Se pot efectua întregi campanii de marketing sau de relaţii publice pe paginile de Facebook ale companiilor mai ales acum când Timeline îţi dă frâu liber imaginaţiei. Nu trebuie să uităm faptul că scopul principal al unei pagini de Facebook este să ne stabilim locul  în comunitatea social media dar, în final, nu contează câte “like”-uri are pagina noastră dacă nu vindem şi produse.

Pe lângă aceste facilităţi, a avea o pagină de Facebook cere şi nişte îndatoriri. În principiu, trebuie să postezi conţinut mereu şi să interacţionezi cu “fanii” pentru a nu lăsa pagina să “moară”. O veste mai puţin bună ne dau statisticile care relatează faptul că doar puțin peste 1% din fanii marilor companii pe Facebook interacţionează cu acestea. Despre sfaturi pentru o pagină mai productivă de Facebook vom vorbi mai încolo.

Tu ai deja pagină de Facebook pentru brand-ul tău?

  1. Bogdan

    “O veste mai puţin bună ne dă statisticile care relatează faptul că doar puțin peste 1% din fanii marilor companii pe Facebook interacţionează cu acesta.”

    Dear Roxana, are u effing kidding me?

    Reply

Leave a Reply to Bogdan

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>