Doar un slogan…

0

Sloganul reprezintă, alături de alte elemente de identitate vizuală ale unui brand, un instrument prin care consumatorul poate identifica mai ușor valorile, caracteristicile care îl diferențiază de competiție sau scopul către care acesta tinde. De-a lungul timpului, numeroase sloganuri au trecut prin fața noastră, multe au fost uitate sau schimbate, dar unele au ajuns să fie asociate în subconștientul nostru cu experiențe din viața de zi cu zi.

După apariția multor branduri, firme de publicitate și campanii celebre, ne întrebăm: care sunt caracteristicile unui slogan de succes și câtă putere are acesta să transforme imaginea unui brand?

shutterstock_171401585

Într-un studiu recent publicat în Ads of the World, printre cele mai bune sloganuri de-a lungul timpului se regăsesc: „Just Do It” (Nike), „Got Milk ?” (National Dairy Council), „Think different” (Apple) și „This buds Bud`s for you” (Budweiser). De departe însă, sloganul celor de la Nike a rămas printre cele mai memorabile și pline de inspirație, deși a fost folosit pentru prima oară în urmă cu aproape 26 de ani.

Sloganul a fost creat de Dan Wieden, care nu credea că o propoziție concepută în 20 de minute va avea un asemenea impact. Când l-a creat, s-a inspirat în mod surprinzător din cuvintele criminalului Gary Gilmore, care a fost executat în 1977, în Utah, rostind printre ultimele lui propoziții și „Let’s do it.” După 11 ani, Wieden și-a amintit această propoziție și a transformat-o în ”Just Do It.”

Practic, secretul acestui slogan, după cum declară și Wieden, este simplitatea, faptul că este memorabil și semnifică mai mult decât sensul de bază al expresiei. El transmite o valoare oamenilor din orice grup social, care practică orice activitate, nu doar sportul. ”Just Do It.” exprimă faptul că, indiferent ce îți dorești să faci, trebuie să încerci din toate puterile și să mergi mereu mai departe.

Totuși, mai important decât reușita sloganului este că el este aplicat și în cadrul companiei ca mod de organizare și astfel a devenit sinonim cu brandul, iar brandul sinonim cu sloganul. Așa cum explică și vicepreședintele Nike, Don W. Blair, compania se concentrează pe creativitate, inovație și energie, caracteristici care fac parte din brandul pe care îl reprezintă, dar și din modul în care funcționează organizația.

Impactul acestui slogan, lansat odată cu campania din 1988, este că, în mai puțin de un deceniu, compania și-a crescut vânzările de la 877 de milioane de dolari, la 9,2 miliarde de dolari. Mai mult decât a promova un produs, Nike a reprezentat un mod de viață, o dorință sau un vis, totul printr-o propoziție care a reușit să fie personală pentru comunități întregi de oameni.

După atâta timp în care și alte branduri au lansat sloganuri cunoscute și apreciate, „Just Do It” rămâne unul dintre cele mai celebre și datorită rezistenței sale de-a lungul timpului. Succesul său se datorează astfel contextului social în care a fost lansat, simplității mesajului, care era unul real pentru toată compania, și inspirației de a promova ceva mai mult decât vânzarea unui produs.

Acum, după cum spunea David Lunara, Ad Executive la Omnicom Group, consumatorii au ajuns să fie ca gândacii, pulverizăm întruna insecticid peste ei iar, după o vreme, ei devin imuni. Ca o consecință a acestui fapt, comunicatorii de azi care tind spre rețeta companiei Nike se regăsesc în fața unei mai mari provocări de a găsi acele povești din spatele unui slogan care să inspire, să reprezinte valori și să fie memorabile și pentru generația de consumatori de peste un deceniu.

Prin urmare, după 26 de ani de la lansarea campaniei lor, ne punem următoarea întrebare: a fost oare contextul potrivit cauza principală a succesului sloganului Nike, inspirația de moment sau există într-adevăr o rețetă a sloganurilor de succes? 

|sursă| sursă| sursă|

Fotografii 1 şi 2 cu licenţă specială, obţinută în urma unui parteneriat cu Shutterstock.

Tags: , , , ,

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>