De unde se mai documentează studenții?

3

Mă gândeam să încep cu un foarte scurt sondaj. Ce procent din studenții din anul II la Comunicare și relații publice au ridicat mâna la întrebarea: care dintre voi citiți bloguri de PR?

Îmi este rușine să vă spun procentul, dar probabil că e mult sub ceea ce v-ați închipuit. În consecință, dacă blog-urile nu se numără printre sursele predilecte de informare pentru generația actuală de studenți, care sunt sursele lor preferate de documentare? Voi spicui din experiența de la clasă.

Să le luăm în ordine:

1. Cărțile – reprezintă sursa preferată atunci când vorbim de referate/ proiecte/ lucrări de licență. Până aici foarte bine. Problema este că cei mai mulți caută o carte cu titlul temei lor și îngrijorător de puțini știu să utilizeze corect această valoroasă sursă de documentare. Propunerea de a bea un ceai la Cărturești și de a răsfoi cărți pentru a găsi informații/ capitole relevante a fost primită cu entuziasm și uimire de către cei care auzeau pentru prima dată de această librărie.

2. Articolele științifice – o noțiune neclară pentru mare parte din viitorii specialiști în comunicare. Explicațiile legate de utilitatea acestui tip de resursă documentară, de posibilitatea găsirii unor păreri și studii pertinente exact pe tematica dorită, au fost primite cu interes. Însă, cu siguranță, momentul în care articolele științifice au devenit interesante a fost menționarea prețului unui articol în contextul în care nu se beneficiază de abonamentele instituționale.

3. Newslettere/ site-uri ale asociațiilor de relații publice – o variantă pe care mulți se încăpățânează să nu o descopere, dar, atunci când îndrăznesc să urmeze îndemnul, devin fascinați de varietatea informațiilor de care s-au privat.

4. Site-uri de specialitate – în măsura în care primele rezultate ale căutării trimit spre un astfel de site, cu siguranță referatele vor conține paragrafe generoase din articolele găsite.

5. Blog-uri de PR – dincolo de cele menționate la începutul articolului, cred că merită amintită „sinceritatea” și „candoarea” cu care unii studenți nici măcar nu își notează propunerile venite din partea cadrului didactic și a unor colegi.

Ar mai fi și: lucrări ale colegilor mai mari, referatul colegului harnic sau experiența colegei de cameră. Dar probabil că e suficient de bacovian peisajul descris pentru a nu mai continua lista.

Tags: , , , ,

  1. Tudor

    S-ar putea să ne împărtăşiţi câteva link-uri cu bloguri în care se scrie despre PR şi comunicare în general? Eu citesc câteva din ţară şi străinătate, dar s-ar putea să nu le cunosc pe toate…,

    Mulţumesc!

    Reply
    • Adina

      Ma bucur de interes. Ti-am trimis deja lista pe adresa personala de e-mail. Put it to good use :)

      Reply
      • Ana

        Poate era bun un articol care sa cuprinda o lista cu aceste link-uri sau lista de bloguri. Degeaba punctezi niste chestii daca se prefera la “privat” , nu la vedere.;)

        Reply

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>