De ce dăm, de fapt, “Unlike” unei pagini de brand?

2

În prezent, social media este o parte vitală în viața unui brand. Pagina de Facebook menţine o legătură strânsă între o companie şi fanii săi.

Întrebarea principală este: ce face o companie, de fapt, pentru a primi “Like” pe pagina sa de Facebook? Utilizatorii dau “Like” unei pagini, în principal, din motive promoţionale: pentru a participa la un concurs, pentru a le arăta prietenilor preferinţele lor, pentru a obţine reduceri sau anumite avantaje. Aceştia mai apasă butonul “Like” și pentru că sunt deja clienţi ai companiei, pentru a fi la curent cu ultimele noutăţi despre brand-ul lor preferat, pentru a obţine informaţii exclusive sau pentru a-şi defini preferinţele.

Care sunt motivele pentru care o pagină primeşte “Unlike”? Principalul motiv ar fi faptul că pagina este prea activă şi postările sale devin spam. Nu îi place nimănui să primească câte 20 de postări de la aceeaşi companie într-o zi.  Problema aceasta poate fi rezolvată: dacă vrei să ascunzi postările unei pagini fără să dai “Unlike” paginii, poţi selecta din News Feed “Hide all from” sau poţi da click pe butonul de “Liked” de pe pagină pentru a deselecta opţiunea “Show in News Feed”.

Majoritatea utilizatorilor dau “Unlike” unei pagini din cauza conţinutului postărilor, care poate fi prea promoţional, repetitiv, plictisitor sau irelevant. Cum reacţionează utilizatorii atunci când conţinutul unei pagini nu li se mai pare interesant? 19% dintre aceştia ignoră postările, 38% folosesc opţiunea de a elimina postările din News Feed şi 43% dau click pe pagină pentru a apăsa “Unlike”.

Utilizatorii mai pot folosi această opţiune şi din alte motive: s-a terminat concursul pentru care au dat “Like” paginii, pagina nu mai oferă niciun avantaj, se schimbă circumstanţele, News Feed-ul lor este pur şi simplu prea plin. Mai mult: câteodată, utilizatorii consideră că brandul nu mai este atât de interesant, informaţiile sunt publicate prea rar sau nu este apreciat conţinutul. Un administrator de pagină trebuie în permanenţă să analizeze statisticile (Insights) şi să descopere ce fel de postări pot face fanii să nu mai aprecieze pagina.

Un utilizator poate da “Like” la maxim 500 de pagini de brand deci şi acesta poate fi un motiv să vă evaluaţi gusturile în ceea ce priveşte brandurile preferate. Mai mult, când vă suspendaţi contul pentru o perioadă de timp, este posibil ca lista cu paginile pe care le-aţi apreciat să sufere modificări.

Facebook a modificat modul în care dăm “Unlike” unei pagini. Dacă înainte trebuia doar să apăsăm butonul cu acelaşi nume, acum trebuie să mergem pe pagină, să dăm click pe “Liked” sau pe butonul de opţiuni şi apoi “Unlike”. Putem face acelaşi lucru direct din News Feed: prima dată, din partea din dreapta sus a unei postări, dăm “Hide” şi apoi “Unlike page”.

Voi din ce motive daţi “Unlike” unei pagini de Facebook?

sursa 1, sursa 2, sursa 3

Tags: , , , , ,

  1. spinoglu

    Dar despre like-urile pe care le fura Facebook de ce nu spuneti? Am prieteni buni, chiar si membri de familie, care stiu sigur ca nu mi-au dat unlike si totusi FB le-a sters like-urile date paginii mele iar acum ma imbie sa-i invit sa-mi dea like. Unora dintre ei le apare in continuare ca si cum mi-au dat like, desi la mine in pagina like-urile lor sunt sterse. Banuiesc ca exista un motiv. Caut un om competent care sa mi-l spuna. In rest, eu nu postez decat odata pe zi, nu fac spam, nu agresez pe nimeni, nu am organizat concursuri, nu postez in grupuri, nu am postari neinteresante, deci nu ma regasesc in nici una dintre situatiile enumerate.

    Reply
    • PRbeta

      Unul dintre motivele pentru care s-ar putea ca like-urile să nu apară este modul în care utilizatorii și-au setat profilul. Un al doilea motiv poate fi sursa din provin like-urile. În cazul în care acestea au venit de pe site-uri, prin plug-in-uri, s-ar putea să existe erori de transfer. Sperăm să ajute aceste informații.

      Reply

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>