Cum să scrii pentru mediul online

1

Pentru că am vorbit şi în cadrul Şcolii de Blog despre acest aspect, consider că e important de clarificat şi aici faptul că mediul online necesită utilizarea unor maniere specifice de redactare şi construcţie a mesajelor pe care le transmitem.

Aşadar, Internetul nu este doar o pagină albă virtuală, pe care o umplem cu acelaşi text cu care umplem şi o agendă, un ziar sau o publicaţie de companie. Mediul online este un mediu specific, cu o personalitate puternică şi uneori extrem de capricios. Iar dacă vrem să ne fie de folos în demersurile noastre de comunicare, trebuie să ţinem seama de toate aceste „capricii”.

Câteva reguli de care e bine să ţinem seama:

1.       Este preferat stilul simplu, concis şi informal

Mediul online este un mediu prietenos, cu o puternică dimensiune conversaţională aşa că, dacă nu cumva contravine identităţii de brand a unei companii, este recomandat să folosim un stil cât mai lejer de exprimare. În plus, pe internet există o cantitate imensă de informaţii, astfel că majoritatea utilizatorilor nu depun la fel de mult efort în parcurgerea fiecărui mesaj online ca în cazul lecturii unei cărţi, de exemplu. Un stil prea scorţos poate deveni obositor şi riscă să înlăture cititorul.

2.       Nu trebuie să spuneţi tot deodată, vă puteţi folosi şi de link-uri

Dacă aveţi foarte multe de spus şi vă e teamă să nu încălcaţi regula numărul unu, puteţi apela cu încredere la varianta de a insera link-uri către alte resurse mai bogate în informaţii detaliate pe marginea unuianumit subiect. Astfel, cei foarte interesaţi de subiect au posibilitatea să se informeze, iar cei mai grăbiţi sau nu atât de curioşi pot rămâne cu esenţialul.

3.       Grijă mare la umor!

Umorul este o chestiune subiectivă. Ce mie mi se pare amuzant, s-ar putea să fie considerat de altcineva ca fiind stupid, jignitor sau deplasat. Aşadar, dacă aveţi un public eterogen, încercaţi să evitaţi să fiţi prea simpatici, pentru că riscaţi să fiţi interpretaţi greşit.

4.       Folosiţi rezumate, concluzii şi structura piramidei inversate

Aşa cum am subliniat şi anterior, foarte multe persoane care navighează pe internet nu au timpul şi răbdarea necesare pentru a parcurge textele în totalitate. Veniţi-le în ajutor prin evidenţierea ideilor principale ale mesajului, formulând rezumate, concluzii sau utilizând structura piramidei inversate, adică cele mai importante informaţii la începutul textului, iar cele secundare către final.

5.       Profitaţi de multimedia

Dacă mediul online ne dă posibilitatea de a vizualiza galerii de imagini şi clipuri video, de ce să nu o exploatăm? Uneori, e mai de impact şi mai eficient să transmiţi o informaţie folosindu-te de o fotografie, de un sunet sau de ambele, în loc să încerci să o exprimi în cuvinte.

Motivaţii şi detalii legate de afirmaţiile de mai sus găsiţi aici.

 

Acest articol a fost scris de: Corina Saftescu

http://corinasaftescu.com/

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>