Cum creștem engagement-ul unei pagini de Facebook

5

Dacă înainte brandurile alergau după like-uri pe Facebook, acum aleargă după interacțiunea cu fanii. Sau, cel puțin, asta ar trebui să facă.

De obicei, like-urile reprezintă 79% din totalul de reacții, comentariile 15% iar share-urile 6% dintre reacții. Cele mai multe reacții se obțin în zilele lucrătoare, între 1 și 4 PM (cu 14% mai multe reacții) și nu ignorați ziua de duminică! Brandurile care postează de 2 ori pe zi pe pagină primesc cu 19% mai multe reacții și dacă acestea postează mai mult de 7 ori pe săptămână, engagement-ul paginii va crește cu 25%. Deci, momentul postării chiar este important, la fel ca frecvența. Experimentează și doar așa o să știi sigur când să postezi.

Un studiu realizat de LinchpinSEO ne spune că postările care au emoticons primesc cu 52% mai multe reacții ca restul postărilor. Rata de like crește cu 57%, rata de comentarii cu 33% și rata de share tot cu 33%. Cele mai iubite emoticon-uri care declanșează cele mai multe reacții sunt :D și :P. Culmea, eu credeam că este o lipsă de profesionalism să folosești smiley face-uri, dar pe pagina de Facebook se pare că funcționează, însă n-ar trebui să uităm că acest aspect depinde și de audiență.

Unii clienți vor să descriem cât mai detaliat produsele lor, însă, cu cât este mai mult text într-o postare, cu atât rata engagement-ului scade. Postările care au sub 80 de caractere au o șansă mai mare cu 23% să declanșeze interacțiuni. Deci keep it short, căci lumea nu intră pe Facebook să citească romane. De asemenea, pozele sunt vitale pentru interacțiune, cresc cu 39% numărul de reacții, fiți originali și creativi!

Folosiți call to action în postări. Pur și simplu scrieți la sfârșitul postării: dați like, share și puneți întrebări cu răspunsuri da și nu sau răspunsuri formate dintr-un singur cuvânt. Veți observa că la aceste postări vor răspunde cu 48% mai mulți utilizatori. Postările care roagă fanii să dea share, sunt de 7 ori mai share-uite, postările care roagă fanii să comenteze au de 3,3 ori  mai multe comentarii iar cele care “se milogesc” să le dai un like, se pare că primesc de 3 ori mai multe like-uri. Deci, spuneți-le fanilor ce vreți de la ei.

Facebook-Engagement

Oferiți ceva fanilor. Sincer, din propria experiență, paginile de Facebook care se bazează pe concursuri doar cu scopul de a obține like-uri vor avea engagement zero, căci utilizatorii vor doar să obțină produsul și nu sunt atașați de brand. Dar atunci când deja v-ați poziționat pe piață, este bine să răsplătiți utilizatorii cu diverse cadouri, că doar acesta este unul dintre motivele pentru care cineva dă like unei pagini: să aibă un avantaj față de ceilalți, să obțină reduceri și oferte. Postările care conțin cuvântul câștigător, au un engagement rate mai mare cu 68%, cele care conțin cuvântul câștigă, gratis, givaway sunt cu 46% mai populare.

Folosiți link-uri clare și lungi, nu scurtate, care nu spun unde te duce link-ul. URL-urile care descriu exact pagina unde trimite utilizatorul au o rată de click mai mare cu 16%. Puneți întrebări. Întrebările cresc comentariile cu 92%, dar nu măresc numărul de like-uri. Ah, și nu uitați să puneți întrebarea la sfârșitul postării, acest lucru crește cu 100% rata de comentarii.

Paginile care folosesc strategia fill in the blank pentru a mări interacțiunea cu fanii, reușesc să stângă multe reacții. Și puneți fanii la treaba, spuneți-le să vă trimită poze, să realizeze acțiuni, să promoveze ei mai departe brandul vostru. Și ajutați aceste activități cu promovarea prin Facebook Ads a postărilor.

Care sunt tacticile care considerați voi că pot crește engamentul pe paginile de Facebook?

sursa1, sursa2, sursa3

  1. Vio

    tocmai d’asta am dat unlike la majoritatea paginilor si am ajuns sa folosesc facebook doar pentru messaging. Prea mult spam, prea mult “da share” prea multe click to action “click aici”.

    A fost si facebook o chestie misto odata…

    Reply
  2. whatafy

    Este un articol foarte util pentru ca ne face sa realizam cat de important este momentul in care comunicam cu potentialii clienti. Multumesc pentru informatii!

    Reply
  3. bogdan

    interesant articolul, multumesc. cred, totusi, ca astfel de statistici se modifica de la luna la luna. apar noi abordari, aplicatii de tot felul, carti de “howto-uri”, plus reguli impuse de fb. altfel, Vio a incheiat corect mesajul de mai sus.

    Reply
  4. Roxana

    Evident că trebuie să schimbam tacticile de comunicare cu potenţialii clienţi pe Facebook periodic şi în funcţie de mulţi alţi factori. Mai mult, este foarte adevărat faptul că majoritatea paginilor de Facebook deja produc conţinut care intră în categoria de spam dar asta doar pentru că nu ştiu să folosească corect Facebook.

    Reply

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>