Cum a fost la a patra ediţie a Conferinţei PRbeta?

0

A patra ediţie a singurei conferinţe regionale de comunicare, PRbeta, s-a desfăşurat în 15 şi 16 mai, la City Business Centre din Timişoara. În cele două zile ale evenimentului, peste 200 de participanți au interacţionat cu unii dintre cei mai buni specialişti în comunicare, relaţii publice, publicitate şi marketing, atât din ţară, cât şi din străinătate. Conferinţa PRbeta s-a desfăşurat în acest an sub sloganul “Power of Resources”, cu trimitere la toate resursele online pe care le putem folosi.

960291_793197540690666_1170231081781407187_nConferinţa a fost deschisă joi, 15 mai, cu prezentarea rezultatelor unui sondaj despre preferinţele timişorenilor atunci când vine vorba despre brandurile locale, realizat de PRbeta. Cei prezenţi au aflat că peste 50% dintre timişoreni nu cunosc brandurile locale, pe când restul apreciază cel mai mult Timişoreana, Cramele Recaş şi pantofii Guban. Ei nu au uitat nici de mândriile locale: Revoluţia de la 1989 şi alpinistul Horia Colibăşanu iar branduri ca PLAI Festival, La Căpiţe sau Suppa Bar se află momentan pe un trend ascendent în ochii timișorenilor.

10334465_793203534023400_7496993989180124222_n

Despre cum poți să creezi conținut de succes pe YouTube am aflat de la popularul vlogger Mikey Hash şi de la Alexandra Hash, PR-ul DoZei de Haş. Ei au vorbit despre colaborarea cu brandurile pe care le promoveză în cadrul DoZei şi felul în care aleg să se asocieze cu ele, astfel încât publicul fidel să nu fie agasat de conținutul publicitar. Răspunzând mai multor întrebări din sală, printre altele, Mikey a recunoscut că încă îi este greu să se acomodeze cu statutul de vedetă, fiind asaltat de fani la evenimentele la care participă.

Ștefan Stroe, Managing Director la Incandescent Marketing, ne-a împărtăşit din experienţa lui prin prisma proiectelor agenţiei sale, care se concentrează pe marketingul comunităților. El a explicat publicului cum ar trebui să fie un Brand Ambassador și despre cum pot fi implicați ei în campanii creative. A mai vorbit și despre importanța voluntariatului în România, atrăgând atenția asupra faptului că procentul românilor care declară că au făcut voluntariat în ultimul an este extrem de mic, față de cel al altor țări (doar 11%) și a dat ca exemplu un proiect personal – Pune centura, o campanie realizată de „părinții șoferi pentru șoferii părinți”.

1

Panelul “Direcţii noi în comunicarea culturală” a fost vedetă la această ediţie a conferinţei. Au fost prezenţi Norbert Tako şi Andreea Iager-Tako, fondatorii PLAI Festival, Andreea Borţun şi Alex Ion, fondatorii Ideo Ideis, Cristian Hordilă de la Festivalul Internaţional de Film Transilvania (TIFF) și Zsuzsa Kover şi Nora Pinter de la Sziget Festival, unul dintre cele mai mari festivaluri europene.

10313342_793209667356120_1868373592116691603_n

Cristian Hordilă a povestit despre cum a crescut TIFF de la un an la altul, despre impactul pe care îl are acesta asupra orașului și despre strategiile adaptate din mers. Cei de la Ideo Ideis ne-au spus cum se poate readuce la viață un oraș „peste care s-a pus praful”, Alexandria, printr-o simplă dorinţă a doi tineri pasionați de teatru. Norbert Tako şi Andreea Iager-Tako nu doar au împărtăşit povestea festivalului PLAI, dar au făcut și două exerciții de PR la cald. Cât despre Sziget Festival, Zsuzsa Kover şi Nora Pinter ne-au spus cât de mult contează să fii atent la diferitele categorii de public și să comunici personalizat pentru fiecare în parte.

10376853_793208917356195_7703051324934836516_n

Despre campaniile cu costuri reduse au discutat Mihnea Gheorghiu (Director de Creație la Publicis București), Monica Jitariuc (Managing Partner la The Practice România) și Raluca Duță (Community Mananger la GolinHarris). Ei au evidențiat importanța ideilor valoroase, dar mai ales a celor puse în practică pe deviza „din făcut înveți mai mult decât din gândit”.

10307189_793219524021801_3668555429582296338_n

De asemenea, sfatul acestora a fost să conștientizăm și să știm cum să comunicăm clienților noştri faptul că nu există campanie ieftină, rapidă și foarte bună. Mai mult decât atât, speakerii au precizat că, pentru a înțelege cu adevărat costurile unei campanii și resursele necesare pentru implementarea acesteia, trebuie să fie luat în calcul faptul că aceasta poate fi costisitoare nu doar din punct de vedere financiar, ci și al timpului, resurselor umane implicate şi, mai ales, al conceptelor și ideilor din spate.

10346636_793219574021796_8345284794779831450_n

În panelul despre “Resurse pentru companii: agenţiile de comunicare” au vorbit Giorgina Greenspan (Account Director la Harvard PR), Mihai Pop (General Manager Bizmart), Oana Bulexa (Managing Partner la The Practice România) şi Crenguța Roșu (Managing Partner la DC Communication). Oana Bulexa a evidențiat principalele greșeli pe care le fac clienții în relația cu agențiile, aceștia neînțelegând câteodată ideea de parteneriat și responsabilitate reciprocă, care definesc o bună colaborare.  Crenguţa Roşu a ales să vorbească despre importanța politicilor de responsabilitate socială, care nu reprezintă doar sponsorizări și investiții în cauze sociale, precizând că „dacă dai 10 lei să faci un bine și apoi alți 50 de lei pentru a spune asta celorlalți, atunci ai o problemă”.

10312478_793220457355041_3084702772838959621_n

Daniel Enache (MediaIQ), Cătălin Teniţă (TreeWorks) și Florin Cornianu (123ContactForm) au subliniat importanţa monitorizării online. Datele pe care aceştia le oferă agenţiilor de comunicare sunt esenţiale pentru crearea unui profil cât mai aproape de realitate al publicului brandului. În panelul despre resursele folosite în comunicare, unde au vorbit Csaba Faix, (PR Manager la Prezi.com), Viorel Dudău (Dreamstime) și Alexandra Hash au fost exemplificate unele dintre cele mai bune resurse în comunicarea online şi am aflat povestea unor proiecte de comunicare foarte ambiţioase. Moderatori ai evenimentului au fost Mugur Pătraşcu de la iLeo şi Alin Zăinescu (Zăinescu Consultanţă).

Ziua a doua a Conferinţei PRbeta, dedicată workshop-urilor s-a bucurat de prezenţa a peste 50 de participanţi. Workshop-ul despre managementul reputației online, susținut de Monica Jitariuc, a pus accent pe necesitatea creării unui brand personal, pentru a putea ulterior, în calitate de comunicator, să creezi reputația clienților tăi. În perioada în care consumatorul are o putere tot mai mare, reputația bună unei companii a ajuns să însemne încredere.

10325235_793714217305665_1518142471205993872_n

Corina Săftescu, Editor in Chief la Ctrl-D, a susţinut un workshop despre campaniile de PR și adaptarea acestora la fiecare mediu în parte. Supraviețuirea brandurilor este aproape imposibilă fără existența unor strategii în permanență adaptate la mediile de comunicare, care se dezvoltă tot mai mult în afara mediului offline. Teoria și practica și-au dat mâna într-un mod util, iar cei prezenți au primit un feedback constructiv în urma exerciţiului practic, au ascultat idei creative, au învățat care sunt limitele impuse de anumite strategii și și-au analizat greșelile. La finalul workshop-ului, definiția omului de comunicare a anului 2014 a fost trasată mult mai clar în mintea fiecărui participant în parte.

Workshop-ul susţinut de Alex Ciucă (Managing Partner la Superior Media) i-a învăţat pe participanţi bune practici în social media. De asemenea, Alex a oferit feedback în timp real celor din sală pentru prezenţa lor în online (a companiilor în care ei activează). La workshop-ul despre lansarea unui produs tech, susţinut de Tudor Galoş şi Alexandra Armeanca de la Microsoft România, cei prezenţi au putut participa activ la simularea unei relansări de produs (ASUS T100) şi au învăţat cele mai bune metode prin care pot ajunge, într-un mod atractiv, la pasionaţii de tech. Irina Marinescu (SIEN) a susţinut un workshop despre promovarea unei afaceri prin Google Adwords şi despre cele mai bune practici prin care o astfel de campanie poate fi transformată într-una de succes.

10294334_793259010684519_1085776658708194773_n

În cadrul workshop-ului despre marketingul comunităţilor, Ştefan Stroe a explicat cum poate fi construită de la zero propria comunitate, a vorbit despre dinamica unei comunități de cumpărători, metodele prin se poate interacționa mai bine cu potențialii clienți și cum pot fi aceştia implicaţi în procesul de vânzare al produselor și serviciilor. Dragoş Muşat (Head of Digital Content Development la Publicis Bucureşti) a susţinut un workshop despre legătura dintre publicitate şi PR şi felul în care acestea pot contribui semnificativ la succesul unui brand, indiferent că există câte un departament dedicat pentru fiecare în cadrul unei companii sau funcţionează ca servicii externalizate. De asemenea, Dragoş a pus accentul pe faptul că legătura dintre Publicitate şi PR este esenţială, iar comunicarea şi mesajul transmis prin intermediul lor trebuie să fie unitare.

10296558_796103273733426_3245493027165883377_n

În final, ne rămâne doar să le mulţumim tuturor celor care au participat la eveniment! Mai multe fotografii de la Conferinţă găsiţi pe pagina de Facebook PRbeta. Vă aşteptăm la următoarea ediţie a Conferinţei PRbeta, care va avea loc în 13 şi 14 mai 2015!

Un articol scris de voluntarii PRbeta: Ioana Aciocoiţei, Tudor Chira, Doris Ianţoc şi Roxana Moraru.

Conferința PRbeta 2014 a fost organizată de PRbeta Agency, cu susţinerea Romtelecom, Microsoft,Timişoreana, Fornetti, PayU, Autonom Rent a Car şi Tourmaline Boutique.  

Parteneri media: Ctrl-D, TION, PR România, 24-FUN, Cursuri şi Certificări, Zelist Monitor, IQads, Smark, OSUT, Romanian Copywriter, Wall-Street şi Studentie.ro.

Credit foto: Flavius Neamciuc

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>