Comunicarea cu angajații

0

Dincolo de profiturile firmei, de eforturile de marketing și strategiile de PR pentru publicul extern, unei companii sau organizații îi rămâne o singură grijă, un aspect care nu trebuie neglijat, anume comunicarea internă. O imagine puternică, un brand de renume nu se poate consolida fără susținerea angajaților. Conceperea unui plan de comunicare internă și intreprinderea unor activități concrete în această direcție pot determina reușita multor acțiuni viitoare.

Cum trebuie să comunicăm cu publicul intern

Există o listă lungă de aspecte pe care ar trebui să le cunoaștem, printre acestea se numără și aspecte legate de:

  • Stabilirea unei comunicări eficiente între departamente
  • Monitorizarea nevoilor angajaților
  • Motivarea angajaților și încurajarea lucrului în echipă
  • Crearea unei culturi organizaționale și implementarea acesteia în rândul angajaților
  • Oferirea de suport și posibilități de promovare și dezvoltare în cadrul companiei
  • Implicarea angajaților în luarea decizilor
  • Informarea constantă cu privirea la schimbările produse

Acestea sunt doar o serie dintre aspectele care nu trebuie uitate, un specialist de PR trebuie să știe nu doar să promoveze compania publicului larg ci și publicului intern, făcând din angajații companiei niște ambasadori de brand veritabili.

photo2

Mai multe aspecte legate de comunicarea internă găsiți aici.

Campanii derulate în România privind comunicarea internă

După cea de-a doua ediție a Conferinței dedicate Comunicării Interne, Smark a publicat o serie de articole cu studii de caz prezentate în cadrul conferinței.

Astfel afăm că OMV Petrom și-a concentrat atenția asupra culturii organizaționale și au înființat în 2010 Petrom City, un complex în care 2500 de angajați urmau să fie mutați pentru a participa la această inițiativă care avea ca prim scop dezvoltarea angajaților. CLICK pentru detalii!

Comunicarea internă în Dacia se bazează pe procese, accentul cade astfel asupra organizării de evenimente pentru angajați, asupra utilizării diferitelor canale de comunicare dintre angajați(print, video sau online) și a demarării diferitelor campanii de comunicare sau inițiative de consiliere. Aceste procese implementate de ei au fost evaluate, detaliile le găsiți aici.

Un al treilea exemplu, prezentat, are în vizor compania Orange, care abordează lucrurile dintr-o altă perspectivă, mai exact ei abordează o nouă strategie numită ”Conquest 2015” prin care ei încearcă schimbarea mentalitații angajaților. CLICK pentru detalii!

 

În concluzie, indiferent de strategia adoptată, un plan de comunicare internă trebuie să existe. Nu putem să avem pretenții la succes și reușită dacă angajații angrenați în procesele companiei nu sunt mulțumiți de companie și nu transmit în exterior informații pozitive.

Sursa foto: photo1, photo2

Tags: , , ,

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>