Ce nu ştim despre Facebook?(2)

2

Într-un articol anterior v-am povestit câteva lucruri nu foarte cunoscute despre Facebook. În continuare vom descoperi şi alte curiozităţi ale aceleaşi reţele pe care socializăm mai mult decât am vrea.

Ştiaţi de existenţa unui relativ nou tip de pagină de Facebook sub numele de community page (pagină de comunitate)? Această pagină de comunitate arată ca o pagină clasică dar o diferenţează un aspect major:  ea este defapt pagina neoficială a unei companii/instituţii/brand care a fost creată de utilizatorii care susţin acea companie/cauză.

În timp ce subiectele importante se discută pe paginile oficiale pentru a păstra o anumită imagine, părerea comunităţii este deseori exprimată pe paginile de comunitate. Mai mult, dacă pagina de comunitate devine mai populară ca şi pagina oficială,  administrarea paginii este dată comunităţii şi pagina devine un fel de Wiki unde poate posta toată lumea. Cu această opţiune, Facebook a rezolvat problema multitudinii de pagini neoficiale care erau dezactivate în fiecare zi.

Mai există şi un alt tip de pagină Facebook şi anume friendship page sau pagină de prietenie. Aceste pagini au scopul de a pune la un loc toate interacţiunile dintre tine şi un prieten. De exemplu, intră acum pe pagina celui mai bun prieten al tău şi din opţiunea Settings (de lângă Message) apasă pe See Friendship (Vezi Prietenie) şi ţi se va deschide un Wall cu toate acţiunile comune cu prietenul tău. Acesta include data de când sunteţi prieteni, preferinţe comune,  prietenii comuni, evenimente la care aţi fost amândoi, pozele împreună şi orice interacţiune pe care aţi avut-o unul cu celalalt.

Un alt tip  nou de pagină introdus odată cu Timeline este landing page, tradus mot-a-mot pagină de aterizare. Landing page-ul este o pagină care înlocuieşte Wall-ul obişnuit pentru a te îndemna să dai like paginii. Pentru a face acest lucru pentru pagina ta de companie trebuie să instalezi o aplicaţie din Edit Page. Acest proces este prezentat pas cu pas aici.

Multă lume este nemulţumită de Timeline. Este considerat greoi şi haotic. Scopul lui este defapt să spună o poveste, să spună povestea vieţii tale din momentul în care te-ai născut, trecând prin toate momentele importante din viaţa ta şi până în prezent. Linia care desparte dele două jumătăţi ale profilului este un fel de lifeline  pe care există toate activităţiile tale de zi cu zi plus milestones (borne), care semnifică acele momente colosale din viaţa ta.

Poţi adăuga evenimente importante care s-au petrecut  chiar şi înainte să-ţi fi creat contul de Facebook. Mai mult, poţi selecta de pe profilul altui utilizator, din dreapta sus, un anumit an sau lună şi poţi vedea acţiunile de pe Facebook a acelui utilizator în acea lună. Acesta poate fi o opţiune îndrăgită de stalkeri deoarece îţi arată unde ai fost, ce-ai făcut, cu cine ai vorbit, ce poze ai adăugat. Oare cu cine flirtra soţia ta pe Facebook înainte să te cunoască pe tine?

Pentru utilizatorii mai creativi, cover photo, sau fotografia de copertă, este unealta cea mai potrivită pentru a crea o pagină unică. Nu subestimaţi puterea fotografiei de copertă deoarece majoritatea utilizatorilor decid în primele secunde dacă merită să dea like paginii sau nu.

Timeline este un concept care îţi transformă viaţa într-o poveste. Aici poţi găsi prezentarea ideii Timeline. Tu cât de creativ eşti cu pagina ta?

sursa 1, sursa 2

Tags: ,

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>