Ce nu ştim despre Facebook?(1)

3

57% din populaţie comunică mai mult online decât offline și există peste 500.000.000 de utilizatori activi de Facebook în lume. Acest lucru înseamnă că aproximativ unu la treisprezece oameni are cont activ de Facebook. Jumătate din aceştia intră pe Facebook în fiecare zi. Folosim Facebook aproape mai mult decât respirăm, dar ce știm de fapt despre el?

Facebook a fost înfiinţat în luna februarie a anului 2004 de către Mark Zuckerberg împreună cu colegii săi de facultate, Eduardo Severin, Dustin Moskovitz şi Chris Huges. Misiunea companiei este de a face lumea mai deschisă şi mai conectată. În prezent, sediul companiei se află în Menlo Park, California, U.S.A.

Literal, Facebook înseamnă Cartea feţelor,cu referire la acele albume pe care liceeni le primeau la sfârşitul școlii și care conţineau  pozele și datele tuturor celor din generaţie. Acum Facebook a devenit tot un fel de catalog electronic al utilizatorilor.

În medie, o persoană are 130 de prieteni pe Facebook. 250 de milioane de poze sunt uploadate în fiecare an pe site, poţi alege meniul dintre 70 de limbi de circulaţie şi 350 de milioane de oameni folosesc Facebook pe mobil.

De ce albastru?

Multă lume este curioasă de un detaliu aparent minor, dar destul de important în legătură cu Facebook şi anume, practic, de ce este albastru? Facebook este albastru direct de la pagina de login până la culoarea aplicaţiilor, la logo, pop-up-uri şi aplicaţia pe mobil. Acest lucru nu este întâmplător, deşi cele mai multe firme online preferă paleta albastră de culoare. Fondatorul Facebook, M. Zuckerberg, este colour blind de roşu şi verde şi deci albastru este cea mai bună soluţie.

Întregul istoric despre cum a fost fondat Facebook se regăseste în filmul “The Social Network”, apărut în anul 2011. Filmul este o dramă care expune toate punctele de vedere a celor implicaţi în scandalul Facebook deoarece fiecare dintre cei implicați au propriile concepţii despre cum a fost creat site-ul şi paternitatea acestuia.

Profilul utilizatorului de Facebook

În Europa, există aproximativ 213.367.220 de utilizatori Facebook. În România, numărul se estimează la 4.405.380 de utilizatori de Facebook, ţara noastă ocupând locul 34 în Europa în ordinea celor mai numeroşi pasionaţi de Facebook. Ştiam acest lucru datorită statisticilor socialbakers.com, site care se ocupă exclusiv cu analizarea traficului pe cele mai numeroase site-uri de socializare precum Facebook, Twitter, Google +, LinkedIN.

Digitalbuzzblog.com, site specializat pe statistici, ne anunţă că 48% dintre utilizatorii cu vârste cuprinse între 18 şi 34 de ani îşi verifică pagina de Facebook imediat după ce se trezesc iar 28% îşi verifică profilele pe telefoanele mobile înainte să se dea jos din pat. Șocant? Facebook a fost cel mai des căutat cuvânt în 2010, al doilea an consecutiv în care este responsabil pentru 2,11% din căutările din U.S.

Referindu-ne la starea civilă a celor care utilizează Facebook, un studiu efectuat în anul 2010 arată că 43.869.800 de utilizatori au ales opţiunea singur, 36.774.810 declarau că sunt căsătoriţi, 5.974.574 erau logodiţi, 3.025.791 au ales opţiunea e complicat, pe când 28.460.516 declarau că sunt într-o relaţie.

Dependența de Facebook

Apropo de aceasta, Facebook poate ajuta la dezvoltarea unei boli numite  The Facebook Addict Disorder (adică dependența de Facebook) a căror simptome sunt: petreceţi multiple ore pe Facebook chiar şi cu mai multe tab-uri deschise, când sunteţi departe de o conexiune la Internet vă gândiţi des la ce se întîmplă în acest moment pe Facebook şi interacţionaţi doar prin intermediul acestuia, ignorând mailurile, chat-ul pe messenger şi chiar telefonul. Vă recunoaşteţi?

Dacă analizăm lista celor mai populare branduri pe Facebook, putem observa că cei mai mulţi fani, la nivel mondial, au companiile Coca-Cola, Starbucks, Red Bull, Oreo, Converse, Skittles, Playstation, iTunes, Pringles, Victoria’s Secret, McDonald’s şi lista continuă. Popularitatea, pe Facebook, se determină măsurând numărul de like-uri pe pagină, distribuirile şi comentariile fanilor.

Cele mai populare banduri pe Facebook, în România, sunt Pepsi România cu 359.915 like-uri, Lidl România cu 358.166, Doncafe cu 282.279, Nivea cu 206.296 de like-uri şi Cătălin Botezatu Official Store Page cu 189.195 de like-uri. În Top 5 cele mai accesate branduri media pe Facebook se clasează Kiss FM cu 614.715 de like-uri, Radio Zu cu 454.419, Vibe FM cu 179.450 de like-uri, Radio 21 România cu 149.222 şi BestJobs România cu 151.317 de like-uri. Pe Facebrands.ro puteți vedea mai multe branduri prezente în România și care este locul lor în clasament.

Dacă Internetul este definit ca o rețea de rețele, în care rolul principal nu îl au oamenii, ci computerele, Facebook este o rețea de rețele umane.

Tags: , , ,

  1. Cristina

    @Lucy În articolele noastre despre Facebook subliniem mai mult importanța acestei platforme ca instrument de promovare a companiilor. Este foarte bine dacă Facebook nu a devenit o obsesie pentru tine, obsesiile nu sunt un lucru bun. Însă, folosit cu moderație și într-un mod eficient, Facebook îți poate aduce multe beneficii.

    Reply

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>