Campanii românești de pe podium

0

Curioasă fiind dacă campaniile noastre au succes pe scară largă am început să caut care sunt premiile răvnite în acest domeniu. Câteva click-uri și deja mă uitam peste liste întregi de categorii și câștigători. Ajunsă aici am început să caut care dintre campaniile din 2011 au fost cu adevărat apreciate. Am găsit de la agenții de publicitate premiate, la campanii publicitare, campanii CSR și multe altele. Însă câteva dintre aceste liste aveau și lucruri în comun. Acestea erau campaniile din România care au avut succes nu doar în îndeplinirea obiectivelor ci și  cucerirea marilor premii cum ar fi: Cannes Lions, EMEA Sabre Awards,  The European Excellence Awards, Effie, Eurobest și multe altele.

Cu ce ne mândrim?

Campania Coco Popescu – News from the future realizată de GMP

  • Nominalizată la Canes Lions 2011, in sectiunea de PR, categoria Charity and Non Profit.
  • Câștigătoare la The European Excellence Awards, categoria Regional Campaigns

Conform IQAds, această campanie a început prin a sensibiliza oameni importanți din România și lideri de opinie cu privire la povestea alpinistei Coco Popescu. Aceasta, la doar 16 ani, ajunsese deja pe cele mai înalte culmi ale lumii și avea nevoie de 70.000 euro pentru a pleca în expediție spre Antarctica, unde se află vulcanul Mt. Sidley, ultimul din circuitul 7 Volcanoes (cei mai înalti vulcani din lume).

Campania a demarat cu direct mailing către oamenii din grupul țintă. Pachetul trimis consta într-un tablou cu titluri de articole din viitor care relatau recordurile atinse de alpinistă (dacă expediția se va realiza). În același pachet era inclus și un CD cu un film în care alpinista, Coco Popescu era prezentată, alături de nume grele, ca o adevărată valoare a sportului românesc. Toate aceste obiecte erau împachetate în steagul României, lasând o deschisă invitația de a dona spre această cauză ajutând astfel știrile din viitor să se întâmple.

După doar două săptămâni bani au fost strânși iar GMP făcea publică expediția alpinistei. Coco Popescu a obținut astfel în 2011 o serie de recorduri mondiale.

Campania Nu mă ignora realizată de Graffiti BBDO pentru  Asociația Salvează Vieți

  • Gold Effie 2011 la categoria Non-profit/Pro bono, Public Service
  • Grand Prix la Gala Societatii Civile 2011

Campania a fost destinată strângerii de fonduri pentru creearea Centrului de Excelență pentru asigurarea tratamentului necesar copiilor bolnavi de cancer.

Gândită pe două etape și personalizată pe grupuri țintă, campania urmărea:  în rândul companiilor redirecționarea celor 20% din impozitul pe profit către asociație; iar în rândul persoanleor fizice o campanie de donare a 2 euro prin SMS. Implementată atât în media clasică cât și în online, a strâns cea mai mare sumă din istoria  CSR-ului românesc – 1.000.000 euro. (CLICK pentru mai multe detalii despre aceasta campanie)

Campania American ROm realizată de  McCann Erickson:

  •  Yellow Pencil, în cadrul festivalului D&AD la categoria Integrated, secțiunea Integrated & Earned Media
  • 9 premii la Canes Lions: 2 Grand Prix și 2 Gold Lions la categoria Promo&Activation și Direct, 2 Bronze Lions la categoria PR, un Silver la Media, un Titanium și un Gold la Integrated

A fost una dintre campaniile de care am tot auzit, a fost un success total și rotund. Ideea a fost cea de a creea  o cascadorie de PR, astfel a fost anunțată schimbarea steagului românesc de pe ambalaj cu cel American. După efectul mult așteptat în care românii au reacționat negativ la noul ambalaj, au demarat o campanie de revealing, cu un imn propriu prin care românii au aflat că dragostea lor de țară le-a salvat cicolata mult iubită.

Voi ce campanii românești ați urca pe podium?

 

Sursa foto : photo1, photo2, photo3, photo4

Tags: , ,

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>