Campanii cu un plus de valoare

0

Oare cât de receptivi suntem la toate campaniile care se desfășoară în jurul nostru? Există oare un grup de oameni care să fie permanent pus la punct cu tot ceea ce pregătesc  agențiile de publicitate din țară. În afară de cei a căror meserie e să evalueze aceste campanii, noi probabil remarcăm ocazional campanii bune sau campanii mai puțin bune. Probabil avem niște preferințe și tindem să apreciem diferit campaniile marilor branduri. Și totuși, la final, indiferent de cât de atenți am fost sau nu, vedem în listele căștigătorilor unor premii importante care campanii au reușit nu doar să capteze atenția ci și să aducă un real succes companiei, prin vânzări, vizibilitate și respect.

Și pentru că recent au fost decernate premiile EFFIE 2012, prezentăm astăzi o scurtă trecere în revistă a 3 campanii care au mers acasă cu premii mari.

Pepsi- Cola – ”Și ieri. Și azi”, Graffiti BBDO

Campania creată de cei de la Graffiti BBDO pentru PepsiCO a fost câștigătoarea marelui premiu, Grand Effie Romania 2012. Aceasta a plecat de la conceptul  ”Părinții tăi au fost la fel de cool ca tine” și a încercat să aducă băutura răcoritoare ca punct de intersecție a 2 mari generații prin lansarea sticlei retro de 250 ml. În promovare au folosit poze autentice cărora le-au adaugat o poveste, spusă în limbajul tinerilor de azi, folosind cuvinte precum ”like”, ”playlist”, ”teambuilding” sau ”DJ”. Toate acestea au făcut din Pepsi  lider pe perioada verii în vănzări și au înregistrat o creștere semnificativă a vizibilității.  O campanie de succes despre care puteți să aflați mai multe AICI.

 

Bucegi – “Povești din Bucegi”,  Sister & Co.

Premiul Gold Effie în categoria Alcoholic Beverages – Beers & Wines a mers către Sister&Co. pentru campania creată pentru Heineken România, mai exact pentru brand-ul Bucegi. A demarat cu obiectivul de a deveni lider al segmentului economy, atât în valoare cât și în volum.  A atins obiectivul propus făcând apel laturii afective a  consumatorului, a renunțat la abordarea mainstream a acestui segment (promoții și reduceri) și a cucerit publicul. Astfel consumatorii au fost îndemnați prin diferite metode să-și spună poveștile legate de munții Bucegi, simbol de mândria al țării noastre. Toate detaliile campaniei le găsești AICI.

 

SMURD – The Chase, CohnandJansen JWT

Premiată cu Silver Effie la categoria Non-profit / pro bono, public service campaigns , această campanie realizată pentru Fundația SMURD a avut scopul de a strânge fonduri pentru  achiziționarea unui avion echipat pentru situații de urgență. Pentru partea creativă, au folosit povești reale care aveau scopul de a ”trezi” publicul și a-l face să înțeleagă importanța drumului până la spital, în caz de urgență. Prin donații ei puteau să contribuie la efortul de a salva vieți și să aducă o contribuție reală. La finalul campaniei, nu doar că au reușit să strângă fondurile necesare ci au reușit să crească nivelul de încredere al românilor până la 80%. Detalii găsiți AICI.

Câți dintre voi ați avut aceste campanii în lista campaniilor reușite? Indiferent de răspuns, ele pot fi un punct de plecare în următoarele voastre campanii. Orice studiu realizat, orice analiză poate aduce un plus de valoare; putem învăța din aceste cazuri de bună practică.

Sursa foto: photo1

Tags: ,

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>