Brandurile și celebritățiile

0

De foarte multe ori o combinație reușită între un produs și o anumită celebritate îți poate garanta succesul unei campanii sau îți poate crește simțitor vânzările. Dar ce ne facem atunci când această combinație nu este  una reușită? Se poate întâmpla ca prin alăturarea unui nume din lumea mondenă cu un anumit brand să provocăm o ”catastrofă” de proporții amețitoare.

Orice mesaj trebuie gândit pentru un public țintă

Într-adevăr suntem subiectivi în perceperea anumitor brand-uri și probabil fiecare ar vrea să-și vadă produsul favorit promovat de un personaj pe care îl îndrăgește, dar nu poți face asemenea asocieri pe criterii nefondate. S-a demonstrat în nenumărate rânduri că, deși nu ne place, trăim într-o era a maselor, în care orice mesaj trebuie gândit pentru un public țintă. Deci ar trebui să știm ce gândește lumea, ce ar vrea publicul de la noi, pentru că în cele din urmă consumatorii au cuvântul decisiv în orice campanie. Așa că cei de la SMARK s-au gândit la această nevoie a companiilor de a ști cu cine să-și  promoveze imaginea sau produsele și au realizat un studiu.

Studiul realizat de ei, se numește, foarte sugestiv, Celebrity Rating for Effective Measurement of Endorsement (CRÈME) și are ca scop de a ajuta intuiția companiilor cu niște date concrete asupra preferințelor anumitor publicuri țintă în ceea ce privește asocierea celebrităților cu anumite tipuri de produse.

Dacă vrei să ști cât de mult trebuie aceste studii de piață să intervină în percepția ta asupra acestor asocieri și cât de bine ști sa le intuiesți, ai la dispoziție chiar și un Quiz pentru a te testa. Poate experiența te ajută să descoperi răspunsurile corecte, poate ești norocos sau poate reușești să găsești doar unul dintre răspunsurile corecte(cum am facut eu), ideea este că nu te poți juca cu imaginea unei companii, nu poți risca să eșuezi, mai ales când ai tot felul de metode care te pot ajuta să faci mai bine ceea ce faci.

Vedetele românești se asociază cu branduri străine

Nu trebuie sa ne uităm departe, în România multe vedetele au încheiat contracte mari în acest sens. Printre ele ar fi:

Smiley – imaginea brand-ului britanic, prezent și în România, LeeCooper

                                                 

Andra – imaginea Garnier într-o campanie de promovare

                                             

Să nu uităm de campania derulată de farmacia Catena care a făcut apel la o serie de celebrități precum Stela Popescu, Sebastian Papaiani, Nico și alții.

Exemplele ar fi nenumărate, la fel sunt și companiile care fac cercetări de piață în direcția aceasta, avem soluții ingenioase și oameni creativi, trebuie doar să găsim combinația perfectă.

 

Tags: , ,

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>