Brandingul personal…sau cum să ieşi în faţă?

3

Am văzut că Roxana v-a povestit ieri, în articolul ei despre reputaţia în online, ce înseamnă acest lucru, ce avantaje are şi mai ales cum reuşeşti să menţii o reputaţie bună pentru un timp îndelungat.

Pentru “a săpa” mai mult pe această temă, vă propun ca articolul de azi să fie despre brandingul personal deoarece există o legatură vizibilă între branding şi reputaţie, fie că vorbim de reputaţia din online sau cea din offline. Ce înseamnă personal branding, cu ce ajută, cui îi trebuie şi cum se poate construi?

Brandingul personal este mai degrabă un întreg proces de construire a unei identităţi. Construirea unui brand personal nu se face peste noapte. Acesta presupune un îndelungat proces prin care cineva, prin anumite trăsături unice, se diferenţiază de restul persoanelor şi iasă în evidenţă. Cum? Foarte simplu. Ele arată şi îşi evidenţiază elementele care le fac unice, fie ele profesionale sau personale, care împreună cu mesajul şi imaginea lor să transmită acelaşi lucru. Să existe o legatură între ceea ce îi face pe ei unici, mesajul transmis şi imaginea afişată. În acest fel ei îşi vor putea clădi brandul prin credibilitate, recunoaşterea lor ca experţi  ale unor domenii, pot avansa în carieră şi nu în ultimul rând îşi pot mări astfel încrederea în propria persoană. (o definiţie mai elaborată a brandului personal şi mai multe detalii puteţi găsi aici).

O greşeală pe care unii oameni o fac este să creadă că brandul personal se poate întâlni numai la actori, la oamenii din politică sau la cei care practică un sport şi că numai ei ar avea nevoie de acest lucru. Nimic mai greşit! Un brand personal poate să aibă oricine cu condiţia să îşi dorească acest lucru şi să îi şi folosească la ceva. Fie că vorbim de actori, sau alte celebrităţi şi până la oameni de PR, bloggeri, antreprenori, toţi avem nevoie de personal branding pentru a ne face şi mai cunoscuţi şi totodată pentru ca mesajul livrat de noi să aibă un impact şi mai mare.

Primul lucru care trebuie însă făcut atunci când începi clădirea brandului personal este probabil un brainstorming prin care să vezi care sunt punctele forte, stabilirea gradului de popularitate de care te bucuri la un anumit moment, care este expertiza ta într-un anumit domeniu, reputaţia etc.

Al doilea lucru pe care trebuie să-l faci este şi cel mai greu. O dată ce ai stabilit ce te face pe tine unic şi ştii unde te poziţionezi, urmează o continuă campanie de branding personal pe care chiar tu trebuie să o coordonezi. Personal branding ţine de orice. Fie că vorbim de pagina sau contul de Facebook, de contul de Twitter, contul de LinkedIn, blogul sau website-ul personal, CV-ul, cartea de vizită, adresa de e-mail şi chiar garderoba şi felul în care te îmbraci şi arăţi, contează. TOTUL trebuie să meargă împreună, să exprime aceleaşi lucruri pe care tu le transmiţi verbal. În caz contrar, poţi spune adio reputaţiei şi credibilităţii.

O dată creat brandul şi mai important este sa fii în stare să-l comunici lumii. Cei care au participat la conferinţa PRbeta au văzut în faţa lor cât de important este brandul personal, cât de mult contează să fii cunoscut şi mai ales REcunoscut ca un reper într-un anumit domeniu de activitate. De asemenea, pentru cei care lucrează în corporaţii mari, problema e şi puţin mai complicată prin prisma faptului că omul este în permanenţă asociat cu organizaţia iar găsirea unui echilibru intre acestea două, compania şi persoana, este absolut vitală.

Şi pentru că tot din imagini e mai interesant şi mai repede de învăţat, aveţi aici un infografic foarte util şi distractiv despre personal branding. Sper să vă placă!

personal band

Sursă foto 1

Sursă foto 2

Tags: , , , ,

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>