Brandingul online

0

Odată cu evoluţia tehnologiei şi brandingul a luat, în mod natural, drumul online-ului.

O dată ce au descoperit lumea minunată a online-ului, multe companii au început să îşi promoveze compania/produsul/ serviciile şi în mediul online. De ce zic şi în mediul online? Pentru că branding-ul din online nu trebuie să  fie ceva separat ci o completare a brandingului din offline.

Conform acestei surse, există 5 paşi atunci când iei decizia de a fi şi în lumea online-ului.

1. Documentarea cu privire la audienţă- e important ca atunci când construieşti brandingul online să ştii din cine este constituit publicul tău ţintă. Acest lucru te va ajuta atunci când trebuie să creezi conţinut şi să stabileşti planuri de comunicare.

Pentru acest lucru, există şi o serie de tool-uri care să ne facă această documentare mai uşoară, printre care Google  şi Compete.

2. Oferă o voce brandului tău – după ce ai cercetat publicul căruia i te adresezi, trebuie să te asiguri că transmiţi informaţiile pe care ei le doresc şi că ai o consistenţă a mesajului pe care doreşti să îl transmiţi. Pentru acest lucru este bine să ai o strategie bine definită şi nişte tactici pe care să le urmezi în acest proces.

E de o importanţă crucială să reuşeşti să creezi această consistenţă pe toate conturile de online unde compania sau produsul este prezent, astfel încât omul să îşi amintească foarte uşor specificul brandului pe care îl promovezi.

3. Existenţa unui mix de media – prin comunicarea mesajului pe mai multe canale. Pe toate canalele unde alegi promovarea brandului, trebuie însă să te asiguri că numele este corect scris, la fel ca şi tagurile, logo-ul şi alte elemente ce va ajuta publicul să îşi amintească de brandul tău.

Totodată, să fii atent ca oamenii să te găsească şi sa oferi oportunitatea oamenilor să te găsească uşor în mediul online. Pentru asta trebuie să ai în vedere câteva noţiuni de SEO. În caz contrar, ei şi-ar putea pierde interesul.

4. Integrarea Social Media – în funcţie de interacţiunea pe care doreşti ca brandul tău să o aibă cu publicul, alegi canalele de Social Media care se potrivesc cel mai bine cu rezultatul pe care îl aştepţi. Un sfat este să aştepţi să vezi cine vorbeşte despre brandul pe care îl promovezi. Dacă nimeni nu o face, este de datoria ta să începi o conversaţie, să vezi cine se implică şi cine ce răspunde.

De asemenea, existenţa unui blog de companie sau de produs ar putea fi un alt mod de a interacţiona într-un mod cât mai direct cu clienţii sau posibilii clienţi. Aici găsiţi o resursă mai în detaliu despre integrarea şi monitorizarea social media pentru branding.

5. Construieşte-ţi reputaţia online – pentru asta ai nevoie de o strategie cât mai clară pe care să o urmezi. Pasul următor este să identifici tacticile pe care le vei adopta în cadrul acestui proces. Este vorba aici de networking atât în online dar mai ales în offline. Onlineul nu este numai despre prezenţă ci este mai degrabă despre formarea unei comunităţi pe care să o creşti cum doreşti.
Realizat în mod inteligent, prin strategii şi tactici bine puse la punct, brandingul online poate aduce beneficii pe termen lung.

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>