Atentatul din Boston: un exemplu de solidaritate între oameni

0

Luni, 15 aprilie 2013, oraşul american Boston a găzduit cea de-a 117-a ediţie a The Boston Marathon, eveniment organizat anual de Ziua Patrioţilor. Maratonul se bucură de o mare popularitate, atrăgând peste 20.000 de participanţi şi peste 50.000 de spectatori veniţi chiar şi din zone mai îndepărtate ale Statelor Unite.

Din păcate, ediţia aceasta va fi ţinută minte drept una cu consecinţe tragice, deoarece 2 explozii produse în apropierea liniei de sosire au omorât 3 persoane şi au rănit alte peste 100 de persoane. Conform oficialilor americani, este vorba despre un atentat. Găsiţi pe internet, la o simplă căutare de cuvinte-cheie pe Google, tot felul de informaţii şi ştiri de ultimă oră despre cele petrecute.

Noi nu suntem aici pentru a comenta evenimentul în sine, ci pentru a arunca o privire la ecoul produs de acesta în zona PR-ului şi în social media.

Boston Marathon

Ce legătură au cele două cu atentatul? PR Daily povesteşte câte ceva despre această legătură. În timp ce toată lumea făcea eforturi de a sprijini victimele prin ajutorarea lor la faţa locului, donarea de sânge sau găzduirea celor care nu aveau unde să stea, două agenţii de PR şi-au oferit, de asemenea, sprijinul. Twitter a fost canalul prin care s-a anunţat că cele două agenţii în cauză pot găzdui peste noapte oamenii care nu au unde să stea.

agencies-boston-marathon-explosion

Pagina de Facebook a maratonului a devenit unul din locurile principale de exprimare a mesajelor de sprijin pentru victime şi familiile acestora. După cum ne-am obişnuit deja, Twitter a devenit o sursă foarte importantă de transmitere a informaţiilor şi pozelor de la faţa locului, în timp real. Hashtag-ul #PrayforBoston a fost cel mai des abordat subiect de către utilizatorii canalului. De asemenea, contul oficial de Twitter al Departamentului de Poliţie din Boston a devenit o sursă importantă de informare asupra tragicului eveniment.

Google a lansat un “people finder site” unde se poate alege una din cele două opţiuni: “I’m looking for someone” sau “I have information about someone“.

Un alt impact pe care l-a avut atentatul asupra social media se manifestă sub forma îndemnului specialiştilor în PR către cei care lucrează cu postări programate. S-a spus că ar fi o dovadă de respect şi consideraţie să se dezactiveze postările în ziua atentatului, chiar dacă nu toate brandurile au respectat acest îndemn.

Ne exprimăm şi noi, pe această cale, regretul pentru cele întâmplate, dar în acelaşi timp ne arătăm şi admiraţia pentru solidaritatea de care dau dovadă cetăţenii aflaţi acolo.

Sursele informaţiilor: PR Daily, Boston Marathon, Facebook Boston Marathon, Google person finder
Sursele pozelor: PR Daily, Adevărul

Acest articol este scris de Sabina Stoicu

Tags: , , , , ,

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>