5 lecții de relații publice de învățat din mișcarea Stop Kony

1

Stop Kony este o mișcare începută de Invisible Children Inc(ONG) cu scopul de a face cunoscute crimele lui Joseph Kony, criminal de război, din Uganda.  Joseph Kony este  conducătorul armatei de gherilă Armata de Rezistență a Domnului și urmărește să impună un guvern teocratic bazat pe cele zece porunci. Joseph Kony este pentru grupare – ”mesagerul domnului”.

Sub conducerea lui Joseph Kony, gruparea a răpit aproximativ 66 mii de copii pe care i-a forțat să lupte pentru cauza lor. Această grupare acționează în nordul  Ugandei, până acum au fugit din acea zonă peste 2 milioane de persoane.  Joseph Kony este pus sub acuzare de Curtea Penală Internațională din 2005, el fiind liber și de negăsit.

Invisible Children Inc au creat un documentar intitulat Kony 2012, documentar publicat in 5 martie pe platforma YouTube și care în mai puțin de o saptămână de la publicare a atins 80 milioane de vizualizari, momentan avand aproximativ 84 milioane. Documentarul a devenit rapid viral și a apărut pe numeroase bloguri, site-uri,  a fost trending topic pe Twitter și a avut parte de numeroase critici din partea unor persoane care au acuzat Invisible Children Inc de ”simplificarea” problemei și de incurajarea de acțiuni militare în Uganda.

Pe lângă informarea despre situația din Uganda Invisible Children Inc  au oferit și câteva lecții pentru oricine  se ocupă de relații publice pentru un ONG:

  1. Comunică imediat – În cazul unei situații de criză este necesară comunicarea imediată. Cu cât o organizație amână să transmită informația și să fie transparentă cu atât este mai criticată și acuzată de dezinformare.
  2. Răspunde diferitelor îngrijorări ale publicului – În cazul Invisible Children Inc  aceștia au publicat imediat dupa publicarea documentarului un articol pe site-ul oficial care răspunde la diferite acuzații și include și situația financiară a organizației. Au ales să fie transparenți.
  3. Răspunde întrebarilor folosind social media – Imediat ce au publicat documentarul, Invisible Children Inc  au fost asaltați cu întrebari și critici, la multe din acestea au răspuns prin intermediul Twitter și Facebook.
  4. Lasă-i pe alții so vorbească pentru tine – Într-o situație de criză, credibilitatea organizației este pusă sub semnul întrebari. Una din cele mai simple metode pentru a recâștiga încrederea publicului este ca o sursă externă credibilă să vorbească în numele organizației. În cazul Invisible Children Inc printre cei care au transmis informația mai departe se găsesc și Bill Gates, Senatorul Patrick Leahy și Casa Alba (conturile de Twitter ale acestora).
  5. Cere ajutorul publicului – Una din cele mai simple metode de a transmite o informație și de a transforma un documentar intr-unul viral este să ceri ajutorul publicului și a altor organizații cu profil asemanător.

Surse Wikipedia, PR Daily și Invisible Children

Articol scris de Adizzy

Tags: , ,

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>