5 oameni pentru 100.000 – interviu cu Andi Vanca, PR Manager Electric Castle

0

Ediția din 2015 a festivalului de la castelul Banffy, a treia și cea mai mare de până acum, a dovedit că o comunitate poate crește frumos și se poate închega armonios în jurul unui eveniment. Chiar dacă s-au auzit și voci care să critice condițiile meteo, majoritatea participanților s-au bucurat din plin de muzică bună și activități speciale.

Noi am stat de vorbă cu Andi Vanca, PR Manager al Electric Castle.  L-am întrebat câte ceva despre echipa de organizare, despre cei care comunică din partea Electric Castle și câteva metode de promovare pe care le recomandă. Bineînțeles, am profitat de ocazie și am pus câteva întrebări despre cum comunici o furtună și-un cod galben/portocaliu de ploi, atunci când vine vorba despre un eveniment care se desfășoară, în mare parte, în aer liber.

Ați avut de comunicat o furtună. Cu câte zile înainte știați de ea?

Ploua de aproape o săptămână. Deci, era de așteptat. Totuși, speram să ne evite. Au apărut foarte multe discuții pe tema :„De ce nu am făcut ceva înainte?”. Era foarte complicat. Suntem într-un spațiu istoric, lângă un monument istoric de clasa A. Dacă am fi pus pietriș sau nisip în curtea castelului, după ploaie, pământul s-ar fi înmuiat, pietrele ar fi intrat în pământ și s-ar fi distrus toată curtea. Cumva, tot ce puteam face era să așteptăm să treacă toată ploaia, ca, ulterior, să rezolvăm problemele.

În momentul în care a apărut noroiul din prima zi, unele publicații au început să critice ce se întâmplă la fața locului. Ce faci tu, ca PR, în astfel de momente?

Încerci să contracarezi ce fac ei. Ai, în primul rând, nevoie de oameni, de o echipă care să își dorească să repare acest lucru pentru că am fi putut foarte simplu să spunem că: „nu e vina noastră, faceți ce vreți.” Dar tocmai pentru că Electric Castle este despre oameni și despre o comunitate, ne-am canalizat toate resursele să reparăm căile de acces, să refacem curtea castelului, să drenăm totul. Ce am putut face a fost să fim sinceri, să le arătăm oamenilor ce facem și că depunem toate eforturile necesare. Oamenii au apreciat acest lucru.

Apropo de oameni, din câte persoane este formată echipa de comunicare a Electric Castle?

În management suntem în jur de 40 de oameni, dintre care, în comunicare, suntem cam 5 oameni. Echipa este formată, însă, din 1.000 de voluntari.


barca de la electric castle

Și acum, hai să le oferim din cunoștințele voastre și altor oameni care doresc să organizeze festivaluri. Prin modul în care comunicați, transmiteți constanță, atât în raport cu media, cât și cu  fanii. Când începeți comunicarea următoarei ediții?

Imediat după ce s-a terminat ediția trecută, nu? (râde). Asta înseamnă să dezvolți o comunitate și să ții oamenii aproape. Dacă îi păcălești și le spui cu trei luni înainte ”hai luați-vă bilet”, s-ar putea să vină sau nu. Dar dacă comunici cu ei, știi că o să îți fie aproape și în condiții precum cele de joi (când a plouat torențial), că vor sta 18.000 de oameni în ploaie și noroi, că vor reveni și în anii următori și își vor dori în continuare să facă parte din comunitate. După perioada de festival, stăm câteva  zile să ne hrănim cu amintiri, apoi ne concentrăm pe ediția următoare.

Ați lucrat foarte mult cu comunitatea de fani în comunicarea acestei ediții. V-ați inspirat de undeva sau a pornit de la voi?

Nu am reinventat noi roata. Sunt lucruri prin care vrem să îi ținem pe oameni activați. Sunt tot felul de concursuri, dar nu sunt clasicele Like și Share. Vrem, cumva, să generăm și conținut de la oameni. Nu am inventat noi lucrurile astea. Ne-am inspirat, am mai venit și noi cu idei și am reușit să facem niște campanii foarte bune.

La ediția din acest an, înainte să anunțați lineup-ul complet, ați pus în vânzare primele bielete. Câte s-au vândut?

Câteva mii, nu mai știu sigur. Știu că până în decembrie aveam aproximativ 8.000 de abonamente vândute. Lucru care în România este un lucru atipic pentru că, de obicei, biletele se cumpără cu o zi înainte sau la fața locului. De la prima ediție noi am reușit să vindem foarte mult în presales. După primele două ediții, oamenii s-au obișnuit și știu că vin la un eveniment de calitate, care le oferă servicii și concerte bune. Au încreere în noi, de aceea  își iau bilet din timp. Anul acesta am avut sold-out la abonamente încă din luna mai. Probabil că anul viitor se vor vinde chiar mai bine.  electric_castle_2015

Spuneai că ați folosit în comunicare platformele de Social Media. În ce măsură vă ajută și cum comunicați pe fiecare?

Principalul canal online pe care îl folosim este Facebook-ul. Mai folosim newsletterele, dar acelea sunt mai mult pentru informații tehnice, nu vrem să spamăm oamenii. Pe Instagram suntem mai „feelingoși”, postăm mai mult poze de atmosferă și nostalgice. Am început recent să comunicăm și pe Twitter, în timp real, în principal cu cei de afară.

Asta era și următoarea întrebare. Comunicați diferit cu cei din alte țări?

Da și pentru ediția următoare vrem să facem o campanie puternică și pentru afară. Sunt foarte mulți străini  care participă deja la eveniment, vreo 2.500, dar potențialul este foarte mare. Electric Castle are, dincolo de artiștii de pe scenă, o poveste. Sunt castelul și atmosfera, lineup-ul, prețurile bune.  Chiar și artiștii, toți artiștii care au fost, au spus că e incredibil cum se creează un val de energie care îți dă fiori.

Anul acesta am avut timp să ne și plimbăm și văzut că s-au înmulțit activitățile. În ce măsură sunt ele propuse de sponsori și cum le organizați?

Cu sponsorii discuția pornește de la faptul că nu pot folosi bannere sau meshuri pentru că suntem într-un monument istoric și nu ne permitem să umplem castelul de bannere, nu ne permitem să facem flyering pentru că se face mizerie și așa mai departe. De aceea, pentru fiecare sponsor încercăm să găsim activări care satisfac nevoile oamenilor. De exemplu, sporturile extreme sunt susținute de un sponsor, încărcarea telefoanelor de altul, pelerinele de altul și tot așa.  Am observat că asta funcționează mult mai bine pentru toată lumea. Oamenii rețin mult mai multe despre sponsorul respectiv decât dacă îi dai un flyer, îi arăți un banner și îi spui: „uite ăsta sunt eu și asta fac”. Tot pe principiul ăsta, amenajările și spațiile lor trebuie să se încadreze în cerințele noastre și în tot conceptul vizual al festivalului, pentru că dacă nu există o armonie, nu e deloc ok.

rasaritul la Electric Castle

Festivalul a crescut foarte frumos de la prima ediție. Ce așteptări aveți pentru Electric Castle 2016?

Vrem să crească în continuare. Probabil va mai apărea o scenă. Nu vrem să îi forțăm creșterea, vrem să crească organic. Dar acum simțim că poate am putea merge puțin și spre rock. Anul acesta am făcut primul pas cu The Subways și, cumva, cu  The Prodigy. Vedem, poate anul viitor avem o scenă specială pentru jazz sau rock.

Îi mulțumim lui Andi pentru interviul acordat. Numărăm deja, cu nerăbdare, zilele până la următoare ediție a Electric Castle. Între timp, vă invităm să stați cu ochii pe ce și cum comunică cel mai mare festival de muzică din România, pentru că o face foarte bine. 

Foto: Electric Castle Festival

Tags: , , ,

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>