30 Days To Social Media Success

0

Marile companii își promovează produsele sau servicile prin intermediul unor campanii de marketing mai mult sau mai puțin spectaculoase. Zi de zi suntem martorii unei bătălii între branduri, hotărâte să acapreze piața și implict clienții. Cu alte cuvinte, majoritatea marilor companii beneficiază de vizibilitate pe toate canalele media. În schimb, intreprinderile mici și mijloci au de parcurs un drum anevoios pentru a capta atenția publicului.

30 Days To Social Media Success: 30 Day Results Guide to Making the Most of Twitter, Blogging, LinkedIn and Facebook oferă proprietarilor de companii mici și angajaților diverse sfaturi cu privire la utilizarea corectă a blogurilor și rețelelor sociale. Desigur, toți cei care lucrează la momentul actual într-o companie mică sunt conștienți de aportul adus de  social media vânzărilor. Întrebarea este, însă, de unde și cu ce să înceapă mai întâi.

Publicată în anul 2010, într-o singură ediție, 30 Days To Social Media Success poate fi un real ajutor celor care vor să-și pună pe picioare, în timp cât mai scurt, afacerea. Autoarea cărții este Gail Z. Martin, expertă în marketing, speaker internațional și antreprenor de succes (proprietara Dream Spinner Communication – serviciu de consultanță în marketing și social media).

De ce este diferită de alte cărți de gen?

Cartea este structurată pe 30 de capitole. Este foarte interesant faptul că numărul de capitole este strâns legat de titlul cărții: 30 Days To Social Media Succes, indirect ne este sugerat faptul că un lucru bun și util se învață în timp. Treizeci de capitole în treizeci de zile (o lună). În fiecare zi citim un lucru nou și încercăm să-l aplicăm pentru firma/afacerea noastră.

Primul capitol Why most Marketing fails subliniază greșelile cele mai des întâlnite atunci când implementăm o strategie de marketing. În primul rând, de cele mai multe ori lipsește planul propriu zis după care să ne ghidăm. Alte greșeli întâlnite sunt încercarea de a copia strategia abordată de competitori, nestabilirea unui public țintă sau așteptările iraționale. În următorul capitol The Most Powerful Marketing Tool: The Business Plan, se continuă în aceeași notă, dar de această dată suntem încurajați să descriem termenul “succes” cu proprile cuvinte. Astfel, vom sesiza că nu putem oferi o definiție exactă a succesului, deoarece acesta poate fi perceput diferit de către oameni. Important este ca rezultatul muncii noastre să ne mulțumească

How-to-Develop-a-Good-Business-Plan

În următoarele capitole găsim informații prețioase despre rețelele de socializare: I’m on Facebook. Now what? (capitolul 9), Doing Business On LinkedIn (capitolul 10), The Twitter Revolution (capitolul 11); învățăm să folosim blogul în interesul companiei noastre (blog de companie): Blogging for Business (capitolul 12). De asemenea, suntem sfătuiți să intrăm în discuții pe forumuri cu specialiști în domeniu, care ne vor răspunde la anumite întrebări și ne vor da sfaturi: Get Business from Forums, Chats and Threads (capitolul 16).

În toate cele 30 de capitole, autoarea ne îndeamnă la acțiune. Trebuie să ajungem să stăpânim aceste canale de comunicare online, pentru că numai așa vom reuși în afacerea noastră. Cu pași mărunți, câte unul pe zi, timp de 30 de zile vom ajunge să înțelegem toate aceste atuuri ale internetului, ale noilor media. Social Media and PR (capitolul 18), Social Media and Sales Promotion (capitolul 19), Social Media for Local Business (capitolul 20), Social Media and Branding (capitolul 22), Social Media and Events (capitolul 26), toate aceste capitole ne ajută să înțelegem mai bine de ce social media poate deveni un instrument eficient de marketing.

Cartea în sine nu aduce în atenția cititorului ceva nemaivăzut, nemaiauzit, extraodrinar, dar cu toate acestea concentrează toate informațiile necesare în cele 192 de pagini. Probabil majoritatea dintre noi folosim zilnic cel putin un canal de comunicare online și cu toate acestea nu vedem rezultate și știm că undeva greșim. Citiți cartea, parcurgeți cei 30 de pași și la sfârșit veți constata că multe lucruri le făceați diferit. Pe Gail Martin o mai putem găsi aici sau aici cu o sumedenie de alte sfaturi în domeniu, care vă vor fi de ajutor în munca voastră.

 

Sursa foto 1 , Sursa foto 2

 

Acest articol este scris de Flavia Macarie

ADAUGĂ COMENTARIUL TĂU

  • (will not be published)

XHTML: Poţi folosi următoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>